دانشگاه دوکوز ایلولDokuz Eylül Üniversitesi

دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه، دانشگاهی در شهر ازمیراست که در سال 1982 به عنوان دومین دانشگاه دولتی ازمیر تاسیس و در 15 دانشکده سازماندهی شده است. این دانشگاه که در 20 ژوئیه 1982 تأسیس شد، نام آن "9 سپتامبر" به 9 سپتامبر 1922، تاریخ آزادی ازمیر از اشغال یونانیان، یکی از آخرین رویدادهای جنگ استقلال ترکیه اشاره دارد. هفده مدرسه که قبلاً تأسیس شده بودند، از جمله برخی از دانشکده های دانشگاه اژه و سایر مؤسسات آموزش عالی، در همان سال به دانشگاه وابسته شدند. این دانشگاه دارای پانزده دانشکده، پنج مدرسه تحصیلات تکمیلی، پنج موسسه تحقیقاتی دارد.

دانشکده های دانشگاه دوکوز ایلول

دانشگاه دوکوز ایلول، اولین دانشگاهی است که روش یادگیری مبتنی بر مشکل را در ترکیه به کار برد که در سال 1997 در دانشکده پزشکی شروع شد. 16دانشکده وجود دارد که دانشگاه به آنها تقسیم می شود:

  1. دانشکده تعلیم و تربیت
  2. دانشکده ادبیات
  3. دانشکده علوم
  4. دانشکده هنرهای زیبا
  5. دانشکده دریانوردی
  6. دانشکده مهندسی
  7. دانشکده حقوق
  8. دانشکده اقتصاد و علوم اداری
  9. دانشکده الهیات
  10. دانشکده بازرگانی
  11. دانشکده معماری
  12. دانشکده پزشکی
  13. دانشکده دندانپزشکی
  14. دانشکده پرستاری
  15. دانشکده گردشگری
  16. دانشکده علوم بهداشت

رشته های دانشگاه دوکوز ایلول

 

 

 

 

 امکانات دانشگاه دوکوز ایلول

این دانشگاه به امکاناتی مانند کتابخانه، سالن مطالعه، اتاق های کنفرانس، مرکز منابع آموزشی، آزمایشگاه مهارت های حرفه ای، اتاق های سمینار، اتاق آزمایشگاه آموزش بالینی و ارزیابی با دوربین و زیرساخت رایانه، اتاق معاینه نظری عینی ، آزمایشگاه ها، آناتومی و اتاق های تمرین جسد مجهز می باشد.

هزینه آزمون ورودی دانشگاه دوکوز ایلول

هزینه آزمون پذیرش دانشجوی خارجی دانشگاه دوکوز ایلول 500 لیر است که با تصمیم هیئت اجرایی دانشگاه تعیین می شود. دقت کنید که اطلاعات نام و نام خانوادگی استفاده شده در برنامه با نام و نام خانوادگی در رسید پرداخت یکسان باشد.

شهریه های دانشگاه دوکوز ایلول

اهداف و ارزش های دانشگاه دوکوز ایلول

دانشگاه دوکوز ایلول که یکی از مهمترین مؤسسات علمی و تحقیقاتی در ازمیر و منطقه دریای اژه است که اولویت‌های تحقیقاتی در دیگر پلتفرم‌های خارجی را با فرصت‌های تحقیقاتی قوی خود پوشش می‌دهد. این اتحادیه هدف خود را برای تبدیل شدن به یکی از دانشگاه‌های پیشرو در تحقیقات علمی و نوآوری حفظ می‌کند.

یکی از وظایف اصلی دانشگاه ها در سراسر جهان کمک به توسعه بشریت با تولید دانش عقلانی است. دانشگاه دوکوز ایلول با آگاهی از این مسئولیت، فرصت های تحقیق و تولید دانش خود را توسعه می دهد تا آن را به یک ساختار اقتصادی قوی با رقابت پذیری و مکانیسم های عملکردی بالا تبدیل کند و به نوآوری دست یابد که ظهور آن در گرو فعالیت های تحقیق و توسعه است.

دانشگاه دوکوز ایلول فرصت های تحقیقاتی خود را در سایر زمینه ها مانند مهندسی، علوم و علوم اجتماعی که در نقشه راه تحقیقاتی استراتژیک خود تعیین کرده است، تقویت می کند تا بتواند با مراکز تحقیقاتی داخل کشور ترکیه و اروپا رقابت کند و هدف آن توسعه پروژه های تحقیقاتی جدید و افزایش سطح با مطالب فراوانی که زیر چتر دانشگاه دوکوز ایلول و منطقه توسعه فناوری نوشته شده، سعی بر این است که به دست دانشگاهیان، دانشجویان، صنعت گران و عموم مردم برسد.

برای اشتراک در خبرنامه عضو شوید

تماس با ما

تهران، خیابان انقلاب، ضلع جنوبغربی چهار راه کالج، ابتدای خیابان حافظ، پلاک 320 واحد 1

تلفن: 66741596 - 021

فکس: 02166736128

09190184151

شبکه های اجتماعی

 

 

تمامی حقوق وبسایت متعلق به آداک الماس آراد می باشد.