معرفی دانشگاه پچ مجارستان

ما در این مقاله قصد داریم تا تمام موارد لازم را در مورد دانشگاه پچ مجارستان به شما بگوییم و شما را با شرایط پذیرش این دانشگاه و رشته‌های تحصیلی این دانشگاه و همینطور شهریه این دانشگاه بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات کامل و دقیقی را به شما بدهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و این مطلب را با دقت مطالعه کنید. دانشگاه پچ مجارستان یک دانشگاه پزشکی می‌باشد که در شهر پچ مجارستان ساخته شده است. جالب است بدانید که شهر پچ کشور مجارستان به عنوان یک شهر دانشجویی شناخته می‌شود که دانشگاه پچ که در این شهر واقع شده است هر ساله دانشجویان بسیار زیادی را در رشته‌های مختلف از سراسر دنیا پذیرا می‌شود. این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه کشور مجارستان می‌باشد.

دانشگاه پچ اولین و یکی از معتبرترین دانشگاه های مجارستان است که 35 سال تجربه در آموزش خارجی و 80 برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی دارد. این دانشگاه فوق العاده رشته‌های پزشکی بسیار زیادی را دارا می‌باشد که دانشجویان در هر رشته پزشکی می‌توانند در این دانشگاه فوق العاده مشغول به آموزش شوند. این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه مجارستان می‌باشد که در مرکز شهر پچ واقع شده است و در سال ۱۳۶۷ میلادی ساخته شده است و قدمت زیادی را دارد. لازم به ذکر است دانشگاه پچ مجارستان یکی از پیشرفته‌ترین و عالی‌ترین دانشگاه‌های پزشکی و تحقیقاتی در سراسر جهان می‌باشد و یک دانشگاه خارجی معروف و فوق العاده است که دانشجویان بسیار زیادی از سراسر دنیا قصد تحصیل در این دانشگاه را دارند. لازم است بدانید که این دانشگاه فوق العاده از کشورهای بسیار زیادی مانند: آمریکا، نروژ، ایران، یونان، انگلیس، کانادا، سوئد، آلمان و بسیاری از کشورهای دیگر دانشجوهای بسیار زیادی را می‌پذیرد.

 

رشته های تحصیلی دانشگاه پچ مجارستان

دانشگاه پچ مجارستان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و فوق العاده‌ترین دانشگاه‌های پزشکی این شهر و تمام دنیا رشته‌های تحصیلی پزشکی زیادی را دارا می‌باشد که توانسته است دانشجویان بسیار زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جذب کند. این دانشگاه فوق العاده به عنوان قدیمی‌ترین و معروف‌ترین دانشگاه پزشکی کشور مجارستان رشته‌های پزشکی بسیار زیاد و متفاوتی را ارائه می‌کند که برخی از آنها عبارتند از: رشته‌های علوم پزشکی مانند دندانپزشکی، داروسازی، فیزیوتراپی، بیوتکنولوژی و بسیاری از رشته‌های دیگر.

لازم به ذکر است که گفته شود در میان تمامی رشته‌هایی که نام برده شد رشته دندانپزشکی جز پرطرفدارترین رشته‌هایی می‌باشد که در این دانشگاه تدریس می‌شود و سالانه دانشجویان بسیار زیادی از سراسر دنیا برای تحصیل در این رشته به این دانشگاه فوق العاده می‌آیند. دانشجویانی که به این دانشگاه فوق العاده برای ادامه تحصیل می‌آیند می‌توانند تمام رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی و فیزیوتراپی و بیوتکنولوژی را به زبان انگلیسی آموزش ببینند و از امکانات فوق العاده این دانشگاه بهره‌مند شوند.

اما دانشگاه پچ دانشکده‌های مختلفی علاوه بر رشته‌های پزشکی دارد که عبارتند از:

  • دانشکده موسیقی و هنرهای تجسمی
  • دانشکده علوم و دانشکده مهندسی فناوری اطلاعات
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم فرهنگی
  • دانشکده پزشکی


امکانات دانشگاه پچ مجارستان

دانشگاه علوم پزشکی پچ واقع در کشور مجارستان امکانات بسیار زیادی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است که با استفاده از آن می‌توانند جز موفق‌ترین افراد بشوند و به همین خاطر است که سالانه دانشجویان بسیار زیادی از سراسر دنیا به این دانشگاه فوق العاده مراجعه می کنند. این دانشگاه دارای ۱۰ خوابگاه در مناطق مختلف و آرام می‌باشد که دانشجوها می‌توانند بسیار راحت در آنها مستقر شوند. خوابگاه‌های این دانشگاه نزدیک به این دانشگاه و در مرکز شهر پچ واقع شده است و در فاصله کمی از دانشگاه قرار دارد. لازم است بدانید که این خوابگاه‌ها قدیمی نمی‌باشد و بسیاری از آنها به تازگی بازسازی شده است. لازم است بدانید که هزینه این خوابگاه‌ها ماهیانه حدود ۱۳۰ یورو می‌باشد. چیزی که در مورد خوابگاه بسیار مهم است تا به آن توجه کنید زمان گرفتن خوابگاه می‌باشد و اگر شما دیر اقدام کنید ممکن است ظرفیت‌ها پر شود.

دانشجویان در این دانشگاه امکان تحصیل در یک محیط خارجی را دارند و می‌توانند با فرهنگ‌های متفاوت آشنا شوند. علاوه بر تمامی این موارد این دانشگاه دارای مدرک بسیار معتبر و خارجی اتحادیه اروپا می‌باشد و همینطور برای تدریس از روش های مدرن و برای کارهای عملی از دستگاه‌های پیشرفته استفاده می‌شود.


شرایط پذیرش دانشگاه پچ مجارستان

شما برای پذیرش در این دانشگاه باید برخی مدارک را داشته باشید و برخی آزمایش های ضروری را انجام دهید که در ادامه به طور مختصر به توضیح آن پرداخته‌ایم. اما از مواردی که حتما باید به آن توجه داشته باشید آزمون ورودی این دانشگاه می‌باشد که حتمآ باید آن را انجام دهید. این آزمون یک امتحان چند گزینه ای می‌باشد که از درس های تخصصی مانند شیمی و زیست و عمومی‌ مانند زبان تشکيل شده است.

از دیگر شرایطی که برای ورود به این دانشگاه ضروری می‌باشد داشتن مدرک زبان معتبر می‌باشد زیرا تمامی آموزش ها در این دانشگاه به زبان انگلیسی می‌باشد و بسیار مهم است تا شما تافل و یا یک مدرک زبان معتبر داشته باشید.


مراحل پذیرش دانشگاه پچ مجارستان

‏برای پذیرش در دانشگاه پچ، ابتدا باید فرم درخواست پذیرش را از وبسایت دانشگاه دانلود کرده و به همراه مدارک مورد نیاز به دفتر پذیرش دانشگاه ارسال کنید. سپس باید آزمون ورودی دانشگاه را با موفقیت گذرانده و نمره قبولی را کسب کنید. در صورت قبولی در آزمون، باید مبلغ شهریه را پرداخت کنید و سپس به عنوان دانشجوی دانشگاه پچ ثبت نام کنید. در نهایت، باید به تعیین واحدهای درسی خود بپردازید و با شروع تحصیلات، به دانشجویی در دانشگاه پچ بپردازید.

مراحل پذیرش دانشگاه پچ عموماً شامل مراحل زیر است:

  1. تکمیل فرم ثبتنام:در این مرحله، دانشجویان باید فرم ثبتنام را تکمیل کننداین فرم شامل اطلاعات شخصی،تحصیلات قبلی و سایر اطلاعات مورد نیاز است.
  2. آزمون ورودی:  بعضی از دانشگاهها برای پذیرش دانشجویان خود آزمون ورودی برگزار میکنند. این آزمون معمولاًشامل سوالات چهار گزینهای در رشته مورد نظر است و بر اساس عملکرد در آزمون،دانشجویان پذیرفته میشوند.
  3. مصاحبه: برخی دانشگاهها برای پذیرش دانشجویان خود مصاحبه هم برگزار میکننددر این مصاحبه، دانشجویان با اعضای هیئت علمی دانشگاه درباره تحصیلات قبلی، مهارتها و اهداف شخصی خود صحبت میکنند.
  4. ارزیابی مستندات: پس از تکمیل فرم ثبتنام، برخی دانشگاهها مستندات دیگری را از دانشجویان درخواست میکنند.این مستندات ممکن است شامل رزومه، نامه توصیه، گواهینامههای تحصیلی و سایر مدارک مورد نیاز باشد.
  5. اعلام نتایج: در این مرحله،دانشگاه به دانشجویان نتایج پذیرش خود را اعلام میکند.دانشجویان پذیرفته شده باید سپس مراحل ثبتنام و پرداخت شهریه را انجام دهند.
  6. ثبتنام و پرداخت شهریه: پس از پذیرش، دانشجویان باید به دانشگاه مراجعه کنند و مراحل ثبتنام و پرداخت شهریه را انجام دهند. در این مرحله، دانشجویان باید فرمهای مورد نیاز را تکمیل کرده و هزینههای مربوط به شهریه را پرداخت کنند.
  7. شروع تحصیلات: پس از انجام مراحل ثبتنام و پرداخت شهریه، دانشجویان میتوانند تحصیلات خود را در دانشگاه پچ شروع کننددر این مرحله، دانشجویان به برنامههای درسی، کلاسها و فعالیتهای دانشگاه معرفی میشوند.


مدارک لازم برای درخواست پذیرش دانشگاه پچ مجارستان 

شما برای ثبت نام در این دانشگاه باید مدارکی را ارائه کنید که ما در ادامه این مدارک را برای شما توضیح خواهیم داد. لازم است بدانید که برای پذیرش در این دانشگاه باید از طریق وب سایت دانشگاه به صورت آنلاین اقدامات لازم را انجام دهید و پس از آن متقاضیان تحصیلی باید فرم ثبت نام و درخواست را پرکنند و فرم را برای دانشگاه ارسال کنند و پس از آن باید مدارک لازم را برای ارسال به این دانشگاه آماده کنند. این مدارک عبارت اند از:

  • کپی مدرک گواهی پایان تحصیلات
  • کپی کارنامه تحصیلات قبلی
  • کپی سوابق تحصیلی
  • فرم درخواست شما همراه با عکس پاسپورتی شما
  • مدرک زبان
  • کپی صفحات گذرنامه
  • رسید پرداخت هزینه درخواست دانشگاه
  • گواهی پزشکی و کارت واکسن
  • گواهی آزمایش HIV

شهریه دانشگاه پچ مجارستان

هزینه درخواست پذیرش در دانشگاه پچ مجارستان ۲۰۰ دلار می‌باشد و هزینه آزمون ورودی آن که الزامی است ۲۵۰ دلار آمریکا است. علاوه بر این موارد هزینه ثبت نام در دانشگاه چیزی حدود ۲۲۰ دلار است. شهریه در این دانشگاه متغیر و متفاوت می‌باشد و در طول ترم و ترم‌های بالاتر این هزینه تفاوت‌هایی خواهد داشت. لازم به ذکر است که بدانید زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی بوده و افرادی که به این دانشگاه مراجعه می‌کنند باید به این زبان تسلط کامل داشته باشند.

  • پزشکی: ۱۶۷۵۰ دلار در سال ( ۹۰۰۰ یورو برای ترم اول و ۷۷۵۰ یورو برای ترم بعدی)
  • دندانپزشکی: ۱۷۳۵۰ دلار در سال که یعنی ۹۳۰۰ یورو برای ترم اول و۸۰۵۰ یورو برای ترم دوم
  • داروسازی: برای هر سال ۸۴۰۰ یورو . برای ترم اول ۴۴۰۰ یورو و برای ترم دوم ۴۰۰۰ یورو
  • کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی : ۳۳۰۰ یورو
  • کارشناسی ارشد شیمی : ۴۰۰۰ یورو
  • کارشناسی ارشد مهندسی علوم کامپیوتر: ۴۰۰۰ یورو
  • کارشناسی ارشد پرستاری: ۳۵۰۰ یورو
  • کارشناسی ارشد فیزیک : ۴۰۰۰ یورو
  • کارشناسی ارشد مهندسی سازه : ۴۰۰۰ یورو
  • کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی: ۵۵۰۰ یورو
  • کارشناسی ارشد زیست شناسی: ۴۰۰۰ یورو

بورسیه دانشگاه پچ مجارستان

برای تدریس در این دانشگاه بسیار مهم است تا شما با یک مرکز مشاوره جابجایی حرفه‌ای صحبت کرده و مشاوره های لازم را دریافت کنید. قطعا می‌دانید که مجارستان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل می‌باشد و سالانه افراد بسیار زیادی برای تحصیل به این کشور مراجعه می‌کنند. متقاضیان تحصیل در اروپا با اخذ ویزای تحصیلی مجارستان که همان ویزای شینگن است می‌تواند به راحتی در سراسر کشورها عضو شیگن سفر کنند. و از طرف دیگر تحصیل کردن در مجارستان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی هزینه بهتر و اقتصادی تری خواهد داشت.

شما برای بورسیه و جابجایی تحصیلی به کشور مجارستان باید از یک گروه حرفه‌ای بورسیه مشاوره بگیرید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی و به راحتی در دانشگاه پچ بورسیه شوید. در این صورت می‌توانید بدون هیچگونه مشکل و دردسری برای تحصیل به این کشور بروید و در این دانشگاه مشغول به تدریس شوید. مشاوران حرفه‌ای ما قطعا این راه را برای شما بسیار ساده تر و راحت تر خواهد نمود.

برای اشتراک در خبرنامه عضو شوید

تماس با ما

تهران، خیابان انقلاب، ضلع جنوبغربی چهار راه کالج، ابتدای خیابان حافظ، پلاک 320 واحد 1

تلفن: 66741596 - 021

فکس: 02166736128

09190184151

شبکه های اجتماعی

 

 

تمامی حقوق وبسایت متعلق به آداک الماس آراد می باشد.