معرفی دانشگاه سملوایز مجارستان

دانشگاه سملوایز یکی از بهترین و تخصصی‌ترین دانشگاه‌های مجارستان می‌باشد که رتبه بسیار بالایی را در بین دانشگاه های مجارستان دارا می باشد. این دانشگاه تخصصی به قدری جایگاه بالا و منحصر به فردی دارد که برای اثبات آن می‌توان گفت که ۷۰ درصد از دندانپزشکان، ۲۷ درصد از متخصصان مراقبت های بهداشتی، ۵۰ درصد از داروسازان و ۴۲ درصد از پزشکان مجارستان از این دانشگاه فوق العاده فارغ التحصیل شده‌اند. این دانشگاه فوق العاده علاوه بر اینکه برای تحصیل دانشجویان یک مکان بسیارعالی می‌باشد، بزرگترین مرکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی در کشور مجارستان به حساب می‌آید. جالب است بدانید که این مرکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی در کشور مجارستان در میان تمام مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی رتبه اول را دارد و بالاترین کیفیت را دارد.

 

برای متقاضیان و دانشجویانی که قصد دارند در رشته‌های دندانپزشکی و داروسازی  در کشور مجارستان تحصیل کنند، این دانشگاه فوق العاده برای آنها یکی از بهترین و عالی‌ترین گزینه‌ها می‌باشد که جای پیشرفت بسیار زیادی دارد. اما در این مقاله قصد داریم تا شرایط و مراحل ثبت نام در این دانشگاه را برای شما توضیح دهیم و شما را با امکانات و ویژگی‌های این دانشگاه آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

 

دانشکده های دانشگاه سملوایز مجارستان

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد این دانشگاه یکی از بزرگترین و تخصصی‌ترین دانشگاه‌های پزشکی و بزرگترین مرکز مراقبت‌های بهداشتی در کشور مجارستان می‌باشد. به دلیل اینکه این دانشگاه از سراسر کشورهای دنیا متقاضیان و دانشجویانی را پذیرا می‌شود و رشته‌های پزشکی زیادی را برای دانشجویان ارائه می‌کند. بسیاری از رشته‌های پرطرفدار پزشکی مانند دندانپزشکی و پزشکی عمومی و داروسازی در این دانشگاه فوق العاده زیر نظر اساتید حرفه‌ای به صورت کاملاً حرفه‌ای تدریس می‌شود. از این رو این دانشگاه دانشکده‌های متفاوتی را برای رشته‌های مختلف دارد که در ادامه این دانشکده‌ها را برای شما معرفی خواهیم کرد.

  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده علوم دارویی
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده آندراسپتو
  • دانشکده بهداشت و مدیریت دولتی
  • دانشکده علوم بهداشت

دانشکده پزشکی دانشگاه سملوایز مجارستان شاملبرنامه‌های تبادل دانشجو و کارکنانو همچنین همکاری‌های علمی خارجی است. در مجموع، قراردادهای فعال تبادل دانشجو با هفت موسسه آموزش عالی در پنج کشور آلمان، رومانی، اسلواکی، ژاپن و ایالات متحده دارد. همچنین یک شرکت کننده فعال و تمام عیار در برنامه Erasmus + Mobility اتحادیه اروپا است.

یکی دیگر از عناصر مهم فعالیت های خارجی دانشکده، ارتقاء و تقویت همکاری های علمی است. این شامل شرکت در پروژه های تحقیقاتی مشترک، به اشتراک گذاری ادبیات علمی یا سازماندهی مشترک کنفرانس های علمی، نشست ها و رویدادها است. همکاری مثال زدنی بین دانشگاه Semmelweis و دانشکده پزشکی Asklepios هامبورگوجود دارد.

لازم است بدانید که دانشکده دندانپزشکی این دانشگاه هر ساله بیشترین تعداد دندانپزشکان را در میان سه دانشگاه دیگر پرطرفدار مجارستان آموزش می‌دهد و پذیرا می‌شود.


شهریه دانشگاه سملوایز مجارستان

در ابتدا در مورد شهریه این دانشگاه باید گفته شود که مقدار هزینه به مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی شما مرتبط می‌باشد و هزینه متغیری را دارا می‌باشد که در ادامه در مورد هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه برای شما توضیحاتی را خواهیم داد.

رشته تحصیلی

هزینه پذیرش

هزینه ثبت نام

شهریه به ازای هر ترم

پزشکی

350 دلار

220 دلار

9100 دلار

دندانپزشکی

350 دلار

220 دلار

9100 دلار

علوم دارویی

350 دلار

220 دلار

6000 دلار

کارشناسی فیزیوتراپی

450 یورو

220 یورو

3500 یورو

کارشناسی پرستاری

450 یورو

220 یورو

3500 یورو

کارشناسی مامایی

450 یورو

220 یورو

3800 یورو

کارشناسی آنالیز تشخیص پزشکی

450 یورو

220 یورو

3300 یورو

کارشناس ارشد پرستاری

450 یورو

220 یورو

3400 یورو

 

در مورد مقطع دکترا باید گفته شود که هر ساله رشته‌های مختلفی برای دکترا در این دانشگاه ارائه می‌شود که برای اطلاعات در مورد هزینه آن باید به سایت خود دانشگاه مراجعه کرد. باید گفته شود که کلیه رشته‌های دکترا برای دانشجویان خارجی از سراسر دنیا ۸۰۰۰ یورو در هر ترم می‌باشد و برای دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند تخفیفی در نظر گرفته شده و در هر ترم ۴۰۰۰ یورو می‌باشد.


شرایط پذیرش دانشگاه سملوایز مجارستان

برای پذیرش در دانشگاه سملوایز لازم است تا شما شرایطی را داشته باشید که دانشگاه پذیرای شما باشد. در ابتدا باید گفته شود که برای پذیرش این دانشگاه در ابتدا باید از طریق وب سایت خود دانشگاه به صورت آنلاین اقدامات لازم را انجام دهید. متقاضیان باید از طریق وب سایت دانشگاه به صورت آنلاین فرم درخواست ورود به این دانشگاه را پر کرده و آن را برای دانشگاه ارسال کنند و پس از آن مدارکی که نیاز است به دانشگاه ارائه دهند را آماده کنند.

یکی از شرایط بسیار مهمی که لازم است شما برای ورود به این دانشگاه داشته باشید این است که زبان انگلیسی را به طور حرفه‌ای آموخته باشید و یک مدرک معتبر برای آن مانند تافل یا آیلتس داشته باشید. زیرا بسیاری از رشته‌ها و کلاس‌های این دانشگاه به زبان انگلیسی برگزار می‌شود زیرا دانشجویان از سراسر دنیا برای تحصیل به این دانشگاه می‌آیند پس بدیهی است که از زبان خارجی استفاده شود. در برخی از مواقع برای برخی از رشته‌ها در این دانشگاه نیاز است تا شما آزمون ورودی دانشگاه را بدهید و اگر در آن نمره قبولی به دست آوردید، دانشگاه برای ارائه مدارک لازم به شما اطلاع می‌دهد‌. ما در ادامه تمام مدارکی که نیاز است تا شما برای ثبت نام در این دانشگاه و برای ورود به آن برای دانشگاه ارسال کنید را توضیح خواهیم داد.


مراحل پذیرش دانشگاه سملوایز مجارستان

همانطور که در قسمت قبلی به آن اشاره شد برای برخی از رشته‌ها و مقاطع تحصیلی نیاز است تا شما آزمون ورودی دانشگاه را بدهید. لازم است بدانید که شرط ورود به این دانشگاه قبولی در امتحان کتبی و شفاهی این دانشگاه می‌باشد و همینطور باید بدانید که منابع این آزمون که از شما گرفته می‌شود درس زیست شناسی و شیمی و زبان انگلیسی می‌باشد. هنگامی که شما نمره قبولی را در این آزمون به دست آوردید، دفتر دانشگاه به شما اطلاع می‌دهد تا برای تکمیل مراحل ثبت نام و ارائه مدارک خود اقدام نمایید. پس از انجام این آزمون شما باید تمام مدارک لازم را برای دانشگاه ارسال کنید و منتظر بمانید تا دانشگاه مدارک شما را بررسی کند.

پس از بررسی مدارک و مورد تایید قرار گرفتن توسط دانشگاه لازم است تا برای ورود به این دانشگاه برای مصاحبه بروید و تمام مراحل ثبت نام را تکمیل کنید. پس از آن شما باید اقدام به پرداخت شهریه دانشگاه کنید تا ثبت نام شما به صورت کلی تکمیل شود و شما جز دانشجویان این دانشگاه قرار بگیرید. پس از قبولی در آزمون و تکمیل فرم ثبت نام و پرداخت شهریه شما به عنوان دانشجوی این دانشگاه شناخته خواهید شد.


مدارک لازم دانشگاه سملوایز مجارستان

برای ورود به این دانشگاه لازم است تا شما مدارکی را برای این دانشگاه ارسال کنید که بسیار ضروری می‌باشد و در غیر این صورت مراحل ثبت نام شما تکمیل نخواهد شد. پس از آنکه شما در آزمون ورودی این دانشگاه نمره قبولی را کسب کردید باید اقدام به ارسال مدارک لازم خود کنید. اما در ادامه تمام مدارکی که نیاز است شما برای دانشگاه ارسال کنید را برایتان خواهیم گفت.

  •  انگیزه نامه
  •  کپی پاسپورت به همراه یک قطعه عکس برای پاسپورت
  • انتقال ۴۵۰ یورو برای هزینه درخواست دانشگاه
  • مدرک و گواهی پایان دبیرستان
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی مانند مدرک تافل یا آیلتس
  • ریز نمرات سوابق تحصیلی
  • گزارش و آزمایش‌های سلامت پزشکی

امکانات دانشگاه سملوایز مجارستان

این دانشگاه به عنوان یکی از تخصصی‌ترین و پیشرفته‌ترین دانشگاه‌های مجارستان امکانات زیادی را برای متقاضیان و دانشجویان خود ارائه می‌کند که ما در ادامه آنها را برای شما توضیح خواهیم داد.

مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی: یکی از خدماتی که این دانشگاه فوق العاده ارائه می‌کند خدمات بهداشتی می‌باشد که از سوی دانشگاه به صورت کاملاً رایگان در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. خدمات این مراقبت‌های ویژه شامل یک مرکز تماس به زبان انگلیسی می‌باشد که خدمات عمومی و درمانی در کلینیک‌های دانشگاه سملوایز می‌باشد. خدمات از اول ترم تا پایان ترم‌ها به صورت رایگان در صورت پرداخت شهریه به دانشجویان ارائه می‌شود. توجه داشته باشید که این خدمات تنها در ترم‌های فعال برای دانشجویان می‌باشد و زمانی که ترم دانشجو غیر فعال باشد خدمات مراقبت بهداشتی برای آنها نخواهد بود.


بورسیه دانشگاه سملوایز مجارستان

دانشگاه سملوایز برای متقاضیانی که قصد دارند برای ادامه تحصیل به این دانشگاه بیایند بورسیه‌ای را در نظر گرفته است. متقاضیانی که تصمیم دارند در این دانشگاه به همراه بورسیه تحصیلی پذیرش شوند دیگر مانند سایر افراد نیاز ندارند تا مدارک و دیگر فرم‌های آنلاین را ارسال کنند‌. متقاضیان باید در ابتدا مدارک خود را برای دانشگاه ارسال کنند از طریق آنها مورد بررسی قرار بگیرد و پس از آن منتظر خبر دانشگاه باشند تا در صورت تایید شدن، دیگر مراحل ثبت نام را انجام دهند. در چنین شرایطی بسیار عالی است تا مشاوران حرفه‌ای بورسیه تحصیلی در کنار شما باشند تا بتوانند شما را در این مرحله همراهی کنند و تمام موارد لازم را برای شما بگویند تا شما به هیچ عنوان دچار اشتباه نشوید.

شما می‌توانید با کمک گرفتن از مشاوران حرفه‌ای تیم ما تمام مراحل ثبت نام در این دانشگاه را با موفقیت پشت سر بگذارید و بدون نگرانی در مورد ثبت نام و دیگر موارد این دانشگاه تمام اقدامات لازم را زیر نظر مشاوران حرفه‌ای انجام دهید.

برای اشتراک در خبرنامه عضو شوید

تماس با ما

تهران، خیابان انقلاب، ضلع جنوبغربی چهار راه کالج، ابتدای خیابان حافظ، پلاک 320 واحد 1

تلفن: 66741596 - 021

فکس: 02166736128

09190184151

شبکه های اجتماعی

 

 

تمامی حقوق وبسایت متعلق به آداک الماس آراد می باشد.