دانشگاه کوچ (Koç Üniversitesi) یک دانشگاه خصوصی غیرانتفاعی در استانبول، ترکیه است که در سال 1993 آموزش را در ساختمان های موقت در ایستینیه آغاز کرد و در سال 2000 به پردیس فعلی روملیفنری در نزدیکی سارییر نقل مکان کرد. دانشگاه کوچ بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی تایمز 2022 و رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022 بالاترین رتبه را در ترکیه دارد و در حال حاضر شامل دانشکده‌های علوم اجتماعی و انسانی، علوم اداری و اقتصاد، علوم، مهندسی، حقوق، پرستاری و پزشکی است. کلاس ها و آزمایشگاه های این دانشگاه مجهز به آخرین زیرساخت های تکنولوژی و سیستم های پشتیبانی هستند. دانشگاه کوچ 22 دوره کارشناسی، 29 دوره کارشناسی ارشد و 30 برنامه دکترا را ارائه می دهد. این دانشگاه حدود 7000 دانشجو را در خود جای داده است. این دانشگاه دانشجویان خارجی را از کشورهای مختلف می پذیرد و دارای شبکه گسترده ای از بیش از 250 دانشگاه شریک از جمله دانشگاه کالیفرنیا و سایر دانشگاه ها مانند دانشگاه نورث وسترن، دانشگاه کرنل و دانشگاه جورج تاون است.

دانشگاه کوچ که بر روی تپه‌های Sariyer در شهر خارجی و پرجنب‌وجوش استانبول واقع شده است، یک تجربه پردیس مسکونی کامل را در املاک زیبا، سرسبز و خود ارائه می‌کند و به تعادلی خیره‌کننده بین دسترسی به مرکز استانبول و عقب‌نشینی از حواس‌پرتی‌های شهر دست می‌یابد. از زمان تأسیس، دانشگاه کوچ به عنوان مرکز برتری جهانی در علم و آموزش ظاهر شده است و موقعیت منحصر به فردی برای کشف همپوشانی‌های پزشکی، مهندسی، علوم، علوم اجتماعی و علوم اداری برای پیگیری بیشتر تحقیقات پایه و کاربردی و جذب بهترین دانشجویان دارد.

دانشگاه کوچ که در سال 1993 تأسیس شد، به یکی از معتبرترین دانشگاه های ترکیه تبدیل شده است. این دانشگاه بسیاری از دانش آموزان با بالاترین امتیاز را از دبیرستان های برتر ترکیه مانند مدرسه کوچ، کالج رابرت، آکادمی آمریکایی Uskudar و دبیرستان استانبول جذب می کند. اکثر کلاس ها (بیش از 95٪) در دانشگاه کوچ به زبان انگلیسی تدریس می شوند (چند استثنا فقط در دانشکده حقوق و دانشکده پرستاری یافت می شوند).

دانشکده ها

دانشکده های دانشگاه کوچ مطالعات خود را در راستای زمینه های تخصصی و پژوهش محور با درک آموزش بین رشته ای و همکاری انجام می دهند. به عنوان دانشگاه کوچ، ما معتقدیم که آموزشی که تقاطع های پزشکی و علوم اجتماعی، مهندسی و پزشکی، مهندسی و علوم اجتماعی و غیره را پوشش دهد مهم است. همه دانشکده ها، در این زمینه، مطابق با مقتضیات عصر، چشم اندازی برای آینده القا می کنند. تقویت حس کنجکاوی؛ آنها برنامه های آموزشی ارائه می دهند که مسئول محیط زیست و جهان هستند.

دانشگاه کوچ دارای واحدهای آکادمیک زیر است:

  • دانشکده علوم اداری و اقتصاد (CASE)
  • کالج علوم (CS)
  • دانشکده علوم اجتماعی و انسانی (CSSH)
  • دانشکده مهندسی (CE)
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده پزشکی (SOM)
  • دانشکده پرستاری (SON)
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی بازرگانی (GSB)
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم و مهندسی (GSSE)
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم اجتماعی و انسانی (GSSSH)
  • موسسه علوم بهداشتی (GSHS)

پردیس و امکانات:

دانشگاه کوچ از نظر امکانات رفاهی به عنوان یکی از برترین دانشگاه های کشور ترکیه شناخته می شود. دانشگاه کوچ در شمال استانبول قرار دارد این پردیس دارای 60 ساختمان است که محصول یک طراحی دقیق و یکپارچه می باشد. این پردیس شامل ساختمان های دانشکده ها و قسمت های اداری، آزمایشگاه ها، کتابخانه، خوابگاه ها، اقامتگاه ها، مکان های اجتماعی، مرکز بهداشت و امکانات ورزشی می باشد.

همچنین این دانشگاه دارای سه مدرسه ی فاغ التحصیلان با نام های آموزش مشاغل، علوم و مهندسی و علوم اجتماعی و انستیتو علوم بهداشتی می باشد. بیشتر رشته های این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود (تقریباً همه ی رشته ها به جز پرستاری و حقوق). 

اهداف پژوهشی دانشگاه کوچ:

دانشگاه کوچ هدف خود از برنامه های تحقیقاتی را ارائه کمک های واقعی به علم جهانی و تأثیر مثبت بر توسعه فکری، فناوری، اقتصادی و اجتماعی ترکیه می داند. اعضای دانشگاهی ارزش همکاری بین رشته ای را می شناسند و به عنوان یک تیم کار می کنند و در عین حال تحقیقات مستقل خود را نیز حفظ می کنند.

 

رتبه بندی دانشگاه کوچ:

دانشگاه های جهانی  ، دانشگاه کوچ را به شرح زیر رتبه بندی کرده است:

 

 

 

 

 

 شهریه دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ به دلیل اینکه خصوصی است و کمک هزینه ای از طرف دولت دریافت نمی کند، شهریه های بالایی دارد. دانشگاه برای کمک به دانشجویان در پرداخت شهریه، بورسیه های مختلفی را درنظر می گیرد. این بورسیه ها به افرادی که معدل های بالایی در دوران دبیرستان کسب کرده اند و نمره آزمون شان بالاست و یا در دوران تحصیل در دانشگاه کوچ خوش درخشیده اند، تعلق خواهد گرفت.

شهریه رشته پزشکی: سالیانه 133000 لیر 

شهریه تمامی مقاطع به جز رشته پزشکی: 96500 لیر

 

 بورسیه های دانشگاه کوچ

کارشناسی ارشد: حقوق ماهیانه 1500 لیر

دکترا: حقوق ماهیانه 3000 لیر

 

 

برای اشتراک در خبرنامه عضو شوید

تماس با ما

تهران، خیابان انقلاب، ضلع جنوبغربی چهار راه کالج، ابتدای خیابان حافظ، پلاک 320 واحد 1

تلفن: 66741596 - 021

فکس: 02166736128

09190184151

شبکه های اجتماعی

 

 

تمامی حقوق وبسایت متعلق به آداک الماس آراد می باشد.