معرفی دانشگاه پلی تکنیک میلان

 

ما در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کافی را در مورد شهریه و مراحل و شرایط پذیرش در دانشگاه پلی تکنیک میلان را در اختیار شما قرار دهیم و تمام مواردی که لازم است شما در مورد بورسیه به دانشگاه پلی تکنیک میلان بدانید را برای شما بگوییم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و این مطلب را با دقت مطالعه کنید. دانشگاه پلی تکنیک میلان یکی از بهترین و برجسته‌ترین دانشگاه‌های اروپا می‌باشد. دانشگاه فوق العاده در سال ۱۸۶۳ در شهر میلان تاسیس شده است و توانسته است امروزه جز پیشرفته‌ترین و فوق‌العاده‌ترین دانشگاه‌های این کشور باشد. دانشگاه پلی تکنیک میلان با نام دانشگاه پلیمی نیز شناخته می‌شود. لازم است بدانید که دانشگاه پلی تکنیک میلان کشور ایتالیا بزرگترین دانشگاه این کشور در زمینه مهندسی معماری و طراحی و انواع مهندسی‌ها می‌باشد. جالب است بدانید که چیزی حدود ۴۵ هزار دانشجو در دانشگاه پلی تکنیک میلان در حال تحصیل هستند. به علاوه بر آن باید بدانید که از میان این ۴۵ هزار نفر چیزی حدود ۸۰۰۰ نفر را دانشجویان خارجی که از سراسر دنیا برای تحصیل به این دانشگاه فوق العاده آمده‌اند تشکیل می‌دهند.

این دانشگاه فوق العاده رتبه ۱۳ در حوزه مهندسی و فناوری را بر اساس QS به دست آورده است . و علاوه بر آن توانسته است جایزه نوبل توسط جولیوناتا را به دست بیاورد. این دانشگاه افتخارات بسیار زیادی را به صورت جهانی به دست آورده است و توانسته است رتبه ۶ در جهان برای طراحی در رتبه ۹ در جهان برای مهندسی عمران و سازه و رتبه ۹ در جهان برای مهندسی مکانیک و هوافضا را به دست بیاورد که جز افتخارات بسیار بزرگ این دانشگاه به حساب می‌آید.


   

    شهریه دانشگاه دانشگاه پلی تکنیک میلان

 شهریه رشته‌های مختلف در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه پلی تکنیک میلان متفاوت می‌باشد و طبق رشته و مقطع تحصیلی که در آن مشغول به آموزش هستید مشخص می‌شود. ما در ادامه شهریه رشته‌های مختلف در مقاطع تحصیلی متفاوت را برای شما خواهیم گفت. اما قبل از آن لازم است بدانید که دانشگاه‌های کشور ایتالیا با وجود اینکه سطح علمی بسیار بالا و پیشرفته‌ای را دارند اما هزینه‌های تحصیلی بسیار پایینی را دارد و دانشگاه پلی تکنیک میلان یکی از دانشگاه‌هایی است که شهریه پایینی را دارد و توانسته است دانشجویان بسیار زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود بکشد. یکی دیگر از ردی که برای دانشجویان بسیار خوب است این است که دانشجویان می‌تواند شهریه‌ها را در دو قسط پرداخت کنند.

باید گفته شود که هزینه‌های تحصیل دانشجویان خارجی غیر اتحادیه اروپا در این دانشگاه چیزی حدود ۳۸۹۱.۵۹ یورو یعنی ۴۱۸۸ دلار می‌باشد و هزینه تحصیل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که مقیم ایتالیا می‌باشند حدود ۸۸۸.۵۹ الی ۳۸۹۱‌.۵۹ یورو یعنی چیزی حدود ۹۵۶ تا ۴۱۸۸ دلار است.


 

  شرایط پذیرش دانشگاه پلی تکنیک میلان

 

در ابتدا باید گفته شود که یکی از مهم‌ترین شرایط پذیرش دانشگاه پلی تکنیک میلان داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی می‌باشد. زیرا تمامی رشته‌های پرطرفدار که از سراسر دنیا دانشجویان بسیار زیادی برای آن به این دانشگاه می‌آیند به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. به همین دلیل بسیار مهم است تا دانشجویان و متقاضیان مدرک معتبر زبان انگلیسی داشته باشند.

دیگر مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این دانشگاه برای پذیرش دانشجویان نیاز دارد تا مدارک تحصیلی پیشین را به دانشگاه ارائه کنید. برای مثال اگر می‌خواهید در مقطع کارشناسی تحصیل کنید لازم است تا مدرک معتبر دیپلم خود را برای دانشگاه ارسال کنید و یا اگر می‌خواهید در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید لازم است تا مدرک ۳ سال کارشناسی خود را برای دانشگاه بفرستید.


 مراحل پذیرش دانشگاه پلی تکنیک میلان

 

پس از آنکه شما مدرک معتبر زبان انگلیسی خود را مانند آیلتس و یا تافل به دانشگاه ارائه دادید و فرم درخواست آنلاین پذیرش در دانشگاه را پر کردید نیاز است تا شما برخی از مدارک مورد نیاز را برای دانشگاه ارسال کنید و منتظر بمانید تا مسئولین دانشگاه مدارک شما را مورد بررسی قرار دهند و در صورتی که هیچ ایرادی وجود نداشت و مدارک شما تکمیل بود برای شما تاییدی بفرستند تا شما برای تکمیل فرایند پذیرش خود در این دانشگاه بروید و ثبت نام خود را کامل کنید.

پس از آنکه تمامی این مراحل را طی کردید نوبت به پرداخت شهریه دانشگاه می‌رسد تا پس از آن بتوانید در کلاس‌های دانشگاه شرکت کرده و به طور رسمی دانشجوی آن دانشگاه شناخته شوید. هنگامی که مسئولین دانشگاه مدارکی که شما برای آنها ارسال کرده‌اید را بررسی کنند و به شما تاییدی را بدهند لازم است تا شما برای پرداخت شهریه دانشگاه اقدام کنید و پس از آن در کلاس‌های خود حاضر شوید. در ادامه تمام مدارک لازم که شما باید برای ثبت نام در این دانشگاه ارائه دهید را برایتان خواهیم گفت.


   

 مدارک لازم دانشگاه پلی تکنیک میلان

 

 

دانشگاه پلی تکنیک میلان برای پذیرش دانشجویان خود مدارکی را از آنها می‌خواهد که ارائه آن به دانشگاه ضروری می‌باشد. ممکن است مدارکی که دانشگاه برای مقطع کارشناسی از دانشجویان بخواهد با مقطع دکترا و کارشناسی ارشد متفاوت باشد به همین دلیل ما در ادامه تمام مدارکی که نیاز است داشته باشید را برایتان گفته ایم.

مدارک مورد نیاز مقطع کارشناسی:

  • عکس پرسنلی
  • مدارک هویتی فرد مانند پاسپورت
  • مدارک مربوط به سوابق تحصیلی مانند دیپلم یعنی همان مدارک پیشین تحصیلی
  • رزومه تحصیلی
  • فرم درخواست دانشگاه
  • مدرک دیپلم خارجی با حداقل ۲۴ امتیاز در ۶ موضوع انتخابی
  • قبولی در سه نظریه دانش خلاقیت اقدام خدمات و مقاله گسترده
  • توصیه نامه در صورتی که لازم باشد
  • انگیزه نامه
  • مدرک معتبر زبان انگلیسی و یا ایتالیایی
  • نمونه کارها که برای متقاضیان رشته‌های معماری و برنامه‌ریزی شهری یا برنامه طراحی می‌باشد

 

مدارک مورد نیاز مقطع کارشناسی :

 معدل چهارده و نیم از ۲۰  مدرک‌های پیشین مانند کارشناسی
 رزومه  مدارک هویتی فرد مانند پاسپورت و عکس پرسنلی
 فرم درخواست دانشگاه  انگیزه نامه
 توصیه نامه  مدرک معتبر زبان
 نمونه کار  


   

    رشته های تحصیلی دانشگاه پلی تکنیک میلان

 

 دانشگاه پلی تکنیک میلان به عنوان یکی از بزرگترین و برترین دانشگاه‌های کشور ایتالیا رشته‌های تحصیلی بسیار زیادی را دارد که دانشکده‌های مخصوص خود را دارا می‌باشد. در دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا تحصیل در مقاطع مختلف به زبان‌های ایتالیایی و انگلیسی ممکن است. لازم است گفته شود که دوره‌های لیسانس دانشگاه پلیمی سه ساله می‌باشد دانشجویان پس از گذراندن آن می‌توانند به صورت مستقیم وارد بازار کار شوند. به همین دلیل دانشجویان در طول سال سوم مشغول به کارآموزی می‌شوند تا تجربه کاری مورد نظر را به دست بیاورند. ما در ادامه تمام رشته‌های این دانشگاه را برای شما معرفی خواهیم کرد تا شما با رشته‌های این دانشگاه بیشتر آشنا شوید. رشته‌های تحصیلی این دانشگاه عبارتند از:

مقطع دکتری

مقطع کارشناسی ارشد

مقطع کارشناسی

مهندسی زیستی

تجزیه و تحلیل داده‌ها و علوم تصمیم گیری

معماری محیط ساخت و مهندسی ساخت و ساز

طراحی معماری شهری و داخلی

مهندسی هواف

مهندسی برق

مهندسی مدیریت

فناوری اطلاعات

شیمی صنعتی و مهندسی شیمی

مهندسی محیط زیست و زیرساخت

 

مهندسی کشاورزی

معماری ساختمان

معماری فضای ساخته شده داخلی

معماری و طراحی شهری

طراحی معماری و تاریخچه

مهندسی کشاورزی

مهندسی هوانوردی

مهندسی طراحی

مهندسی شیمی

مهندسی مدیریت

مهندسی عمران

فیزیک مهندسی

مهندسی ساختمان

مهندسی شیمی

مهندسی پزشکی

مهندسی هوافضا

طراحی معماری

مهندسی اتوماسیون

مهندسی عمران

مهندسی برق

طراحی ارتباطات

 

 امکانات دانشگاه پلی تکنیک میلان

 

 

دانشگاه پلی تکنیک میلان به عنوان یکی از بزرگترین بهترین دانشگاه‌های ایتالیا امکانات رفاهی زیادی را برای دانشجویان خود فراهم کرده است که عبارتند از:

کتابخانه: این دانشگاه شامل سه کتابخانه بزرگ می‌باشد که امکان دسترسی به وسایل الکترونیک و اتاق‌های مخصوص مطالعه فردی و گروهی را دارد می‌باشد.

باشگاه های ورزشی: از دیگر ویژگی‌ها و امکانات این دانشگاه داشتن باشگاه‌های ورزشی می‌باشد‌. این دانشگاه دو مرکز ورزشی و زمین‌های ورزشی و برنامه‌های مخصوص فصل‌های مختلف را دارد.

سیستم حمل ونقل

خوابگاه‌

رستوران و فروشگاه

فعالیت های فرهنگی


   

   بورسیه دانشگاه پلی تکنیک میلان

دانشگاه پلی تکنیک میلان کشور ایتالیا یکی دیگر از دانشگاه‌هایی هستش که بورسیه تحصیلی را به دانشجویان سراسر دنیا می‌دهد به همین دلیل است که دانشجویان بسیار زیادی از کشور ایران قصد ادامه تحصیل در این کشور و این دانشگاه فوق العاده را دارند. دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا انواع کمک هزینه‌های تحصیلی را برای دانشجویان بومی خود کشور ایتالیا و دانشجویان خارجی در نظر گرفته است که انواع این کمک هزینه‌ها عبارتند از:

کمک مالی دانشگاه

بورسیه های بر اساس شایستگی

بورسیه‌ها و جوایز فارغ التحصیلی

 

 

 

تحصیل در خارج از کشور با آداک الماس آراد

 

 

آیا می خواهید در دانشگاه بولونیا ایتالیا تحصیل کنید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ ما می توانیم کمک کنیم!

متخصصان ما ، مدارک شما را ارسال می کنند، درخواست‌ها را تکمیل می‌کنند و تا زمانی که پیشنهاد دریافت کنید در تماس خواهند بود.

 

نمونه کار

برای اشتراک در خبرنامه عضو شوید

تماس با ما

تهران، خیابان انقلاب، ضلع جنوبغربی چهار راه کالج، ابتدای خیابان حافظ، پلاک 320 واحد 1

تلفن: 66741596 - 021

فکس: 02166736128

09190184151

شبکه های اجتماعی

 

 

تمامی حقوق وبسایت متعلق به آداک الماس آراد می باشد.